joi, 8 decembrie 2011

Anul 2005

Cu trei saptamani inainte de o lunga internare, m-am apucat sa-mi evaluez singura starea sanatatii.Fumez de la 22 de ani. Motiv real de ingrijorare. Aveam dureri de cap care nu cedau nici la cele mai sofisticate medicamente. Si-asa am plecat sa vad ce am. Am trecut pe la neurologie, pneumologie, interne, endocrine...si cand am constatat ca aparent sunt sanatoasa tun...mi-am adus aminte ca in 2000 aici in Bucuresti un mare profesor mi-a spus de o mica rana pe col.Nu mi-am mai luat trimitere de la singurul ginecolog care "m-a avut in grija 20 de ani, si m-a asigurat ca acea rana, conform tratamentelor lui e in parametri normali.".M-am postat la poarta unui spital din Iasi, Maternitatea Cuza Voda unde, spre ghinionul meu...era inchis. Dar Afara ploua,era inca iarna, si uneia dintre femeile de servici i s-a facut mila de mine. Si mi-a spus:
-Stati aici ca am eu un medin sufletist care sigur o sa va ajute.
Am asteptat cam 45 min, dupa care a aparut acel medic.
Vi-l prezint aici:
El este D-nul Dragos Nemescu


medicul care mai intai m-a intrebat, fireste...cine m-a trimis la Iasi.

Cand i-am explicat ca singura mi-am dat seama ca am o problema, m-a imbratisat cu caldura si mi-a spus ca de fapt Dumnezeu mi-a mai dat o sansa. Am trecut printr-o operatie grea.
Atat de grea incat in prima si a doua zi stateam cu telefonul in mana si-l sunam si-i spuneam ca eu mor...
Iar el venea de acasa si imi dadea medicamente incat sa suport durerea si sa mai cred in viata.
Dupa 4 zile, deja vroiam sa-mi folosesc trusa de machiaj.Si mai doream din inima sa-i ajut pe altii care treceau prin ce-am trecut eu. Datorita unui cheag de sange localizat pe colon, faceam febra 40 grade si nimeni nu stia cauza. Motiv pentru care in loc de 7 zile am stat in spital 26  de zile. Dar ...ca de obicei asta a fost pt mine un prilej de bucurie. Ajutam...ma plimbam de la n pat la altul, stergeam lacrimi si incurajam femei care ca si mine au crezut ca vor muri de durere.
Iar cand am primit externarea, am plans de la Iasi pana la Roman...Ma atasasem si de personal si de bolnavi...Vreau sa va intreb...sunt anormala?....Oricine vrea acasa dupa o internare...De ce eu ...ma simteam acolo ca acasa?....


Las aici si cateva reusite ale doctorului care m-a ingrijit mai caeva ca un parinte si caruia ii multumesc pe aceasta cale...:
• Medicul Dragos Nemescu, de la Maternitatea Cuza Voda din Iasi, a realizat prima interventie intrauterina din Romania • Viata unui fat dintr-o sarcina gemelara a fost salvata, dupa ce cordonul ombilical al celuilalt fat, cu multiple malformatii si fara inima, a fost electrocauterizat • Astfel, inima fatului normal nu mai trebuie sa pompeze sange si pentru celalalt, pentru ca acest lucru ar fi dus la deces prin insuficienta cardiaca 

Medicul Dragos Nemescu, de la Maternitatea Cuza Voda din Iasi, a efectuat o operatie intrauterina inpremiera nationala. Asemenea interventii se fac laLondraBerlinParisBruxelles. Medicul Nemescu a efectuat operatia pentru a salva un fat sanatos dintr-un sarcina gemelara. Gravida, in varsta de 24 ani, din localitatea ieseana Belcesti, va mai ramane in spital dupa interventia intrauterina, sub supraveghere. Tanara este la prima nastere. Cand sarcina avea 20 de saptamani, doctorii au constatat ecografic ca este sarcina gemelara. Unul dintre fetusi era normal, iar celalalt prezenta multiple anomalii si nu avea cord. Dupa cum a precizat medicul, este pentru prima oara in Romania cand se face o interventie intrauterina. "In prezent, sarcina are 25 de saptamani. Pacienta are o sarcina gemelara monoamniotica, monocoriala, adica nu exista un perete despartitor intre cei doi fetusi si placenta este comuna. Unul este normal ecografic, iar celalalt prezenta numeroase anomalii si este acardiac, adica nu are cord. In aceasta situatie, inima fatului normal ecografic pompeaza sange si pentru celalalt, existand o comunicare intre circulatiile celor doi fetusi. In timp, aceasta duce la suferinta fetala si se opreste in evolutie sarcina si se pierd. Pentru a preintampina acest lucru am realizat o interventie intrauterina. S-a coagulat cordonul ombilical al fatului acardiac, astfel incat cele doua circulatii au fost separate si estimam o evolutie buna a fatului normal. Operatia a fost facuta sub ghidaj ecografic, cu ajutorul unei pense foarte subtiri bipolara si s-a realizat electrocauterizarea cordonului ombilical. Dupa cunostintele mele, interventii intrauterine nu s-au mai facut in tara", a declarat dr. Dragos Nemescu.
Astfel, gravida va duce la termen sarcina, iar fatul care a fost deconectat de la viata va fi scos odata cu fatul sanatos. Medicul Nemescu a reusit, astfel, sa-i dea o sansa la viata fatului normal.

Instrumentarul a fost procurat de la o firma de specialitate

Maternitatea Cuza Voda din Iasi nu dispune de instrumentar necesar interventiilor intrauterine. Pentru realizarea operatiei, dr. Nemescu a apelat la o firma specializata. "Este o premiera pentru noi aceasta interventie intrauterina. Ele se fac in centre mari din Paris, Londra. Bineinteles ca maternitatea nu dispune de o trusa speciala pentru o interventie intrauterina. Medicul Nemescu si-a procurat instrumentarul de la o firma de specialitate pentru a putea realiza operatia. Astfel s-a efectuat la maternitatea ieseana prima interventie de coagulare intrauterina a cordonului ombilical", a declarat prof. dr. Mircea Onofriescu, managerul Maternitatii Cuza Voda din Iasi.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu